Subject: Standardi EVS 875-5 uustöötlus on arvamusküsitlusel
From: "Katri Kartau" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "info - MKM" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Easb - RAM" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Tiia Redi" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Info - RAM" <[email-masked]>
Date: Thu, 17 Jul 2025 15:13:02 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud!

Alanud on standardi EVS 875-5 „Vara hindamine. Osa 5: Hindamine
finantsaruandluse ja laenamise eesmärgil“ uustöötluse arvamusküsitlus.
Ootame kõiki huvitatud osapooli kavandiga tutvuma ning oma kommentaare
esitama!

Standardisari EVS 875 käsitleb vara hindamist. Standardite kasutusalad on
vara hindamise ja hinnangute kasutamisega seotud tegevused, eelkõige
laenutagatiste ja finantsaruandlusega seotud tegevused. Standardite
kasutajad on vara hindajad, kinnisvaraspetsialistid, ehitusspetsialistid,
keskkonnaspetsialistid, finantsaruandlusega tegelevad spetsialistid
(raamatupidajad, audiitorid), krediidiasutused, kõrgemad õppeasutused.
Standardisari loob aluse vara hindamise ühtsele käsitlusele, rahuldades
nii era- kui ka avaliku sektori vajadusi.

Standardi EVS 875-5 uustöötlus käsitleb hindamise põhimõtteid hindamisel
finantsaruandluse ja laenamise eesmärgil. Tegemist on standardite EVS
875-5:2016 <https://www.evs.ee/et/evs-875-5-2016>  „Vara hindamine. Osa 5:
Hindamine finantsaruandluse eesmärgil“ ja EVS 875-6:2016
<https://www.evs.ee/et/evs-875-6-2016>  „Vara hindamine. Osa 6: Hindamine
laenamise eesmärgil“ uustöötlusega ning hakkab kinnitamise järgselt neid
standardeid asendama.

Standardikavandiga on võimalik tutvuda EVS-i kommenteerimisportaali
vahendusel kuni 12.09.2025 (kaasa arvatud), otselink kavandi tekstile
<https://komport.evs.ee/Default.aspx?s=standardCommenting&doc=19234> siin.

Kõik kavandi kohta tekkinud kommentaarid palun edastada läbi
kommenteerimisportaali. Kavandi kommenteerimiseks tuleb kasutajana
siseneda, evs.ee kasutajakonto puudumisel leiate juhised konto loomiseks
siit <https://komport.evs.ee/Default.aspx?s=WelcomePage>  (piisab nimest
ja e-mailiaadressist). Juhised kommenteerimisportaali kasutamiseks leiate
<https://www.evs.ee/images/uploaded/Juhendid/Eesti%20Standardikeskuse%20ko
mmenteerimisportaali%20kasutusjuhend.pdf> siit.

Palun edastada see info kõigile antud valdkonna ekspertidele, kes võiksid
olla huvitatud kavandi kommenteerimisest! Võite võimalike huvipoolte
kontaktid ka mulle edastada, et saaksin vajaliku info neile edasi saata.

Täiendavate küsimuste korral võtke ühendust!

Lugupidamisega

Katri Kartau
Standardimiskoordinaator  |  Coordinator of Standardisation
+372 53 006 408  |   <mailto:[email-masked]> [email-masked]  |
www.evs.ee

 <https://www.facebook.com/EVS.Standard/>
<https://www.youtube.com/channel/UCL0frTaBQ94Ah2LBan0TorA>
<https://ee.linkedin.com/company/eesti-standardimis-ja-akrediteerimiskesku
s?original_referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F>